I want u back!

Kan ju säga så att sen jag bytte jobb (slutade på Levis store) och började jobba på Phone house så har jag ångrat mig i stort sett varje dag. jobb bytet innebar dock att jag kunde flytta ihop med min älskade Elin, men jag saknar levis något grovt.

Att jobba i en klädaffär där jag trivs med att bära kläderna har ju för mig och många andra ungdomar en dröm, så att behöva lämna det för en bättre lön sved. 
för er som strävar efter att få jobba i klädbutik och tror det räcker med att klä sig snyggt så har ni grovt fel.

Som min fd. chef sa till mig när jag frågade varför jag fick jobbet. 


"Du har den där glimten i ögat och talförmågan som krävs för att jobba med mig och i butik" 

och under tiden jag jobbade på levis så var det många som sökte jobb där, men ingen kom ens i närheten av en intervju. 


Ett reijält handslag och leende ser jag som självklart när man kommer in och ska söka ett jobb, speciellt om det är chefen man träffar. men folk delade inte den självklarheten med mig.

Och redan där bränner man sina broar om man inte visar att man är framåt och utstrålar att man är självsäker.. 

du kan alltså klä dig som skit men endå få jobb i klädbutik för det där med kläder, det löser sig när du väl börjat jobba ;) 

dock hjälper det självklart om du har en insikt i vad som matchar och ett hum om hur man ska bära och kan bära vissa plagg.. 


jag vet allafall att får jag chansen så tar jag den att börja jobba i klädaffär igen.. 


Lycka till people! 



Nu ska jag rulla in i duschen,äta sen hem till martin krull Reid och hinka bärs!!!



levis people, probably the best people!
Levis people, probably the best people!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0